11. Email – prieten sau dusman?

11. Email – prieten sau dusman?

11. Email – prieten sau dusman?

“Comunicarea – legatura umana – este cheia suceesului personal si profesional” – Paul J Meyer

Email-ul este rapid, usor de utilizat, economiseste timp si te ajuta sa transmiti mesaje catre un grup mare de oameni in acelasi timp. Ce sa nu-ti placa la el?

De fapt…multe!

Ne impiedica, in realitate, sa comunicam cu oamenii, este impersonal si poate sa consume o multime din timpul nostru. Este aproape imposibil sa intelegi ce simte un om despre subiectul in discutie daca ii trimiti un email. De asemenea, esti vaduvit de impactul tonului, al limbajului trupului, al ritmului vocii. Poate de aceea specialistii IT au inventat emoticon-urile 🙂

Ceea ce este si mai penibil este sa te uiti la oameni ale caror birouri sunt lipite unul de altul, trimitandu-si email-uri pentru a comunica intre ei. De ce nu-si ridica privirea si sa-si vorbeasca? Hmmmm…

Una din cele mai importante lectii invatate de la unul dintre primii directori de vanzari cu care am lucrat era aceea de a “conduce plimbandu-ma printre oameni”.  El, directorul despre care iti vorbesc, spunea ca a invatat enorm plimbandu-se printre oamenii din echipa lui si vorbind cu ei despre ce se intampla in activitatea de zi cu zi. El avea inscris in agenda timp special pentru a se plimba printre colegi si afla astfel cum se simt oamenii lui, care sunt motivele lor de ingrijorare, dar mai ales, era foarte prezent in activitate, era vizibil pentru oamenii lui. In acelasi timp, el oferea echipei ocazia sa afle ce gandeste el, sa-i adreseze intrebari ceea ce a intarit relatiile in echipa.

Am vazut si eu si stiu ca ai intalnit si tu alti manageri care, desi traverseaza un intreg spatiu plin de birouri, abia de saluta, intra la el in birou, inchide usa si isi petrece urmatoarele 2-3 ore citind si trimitand email-uri. Probabil ca el crede ca a rezolvat o multime de treburi in felul acesta, insa, in realitate, el habar nu are ce imagine si-a creat in fata colegilor, aceea de om rece, distant, un om al cifrelor si nu un manager al oamenilor.

In discutiile avute aud des urmatoarea plangere: “Am o multime de email-uri cu care trebuie sa lucrez in fiecare zi.” “La noi in companie, email-ul este o cale de comunicare fara de care n-am sti ce fac ceilalti. Etc.” Ok. Pentru tine, care poate gandesti la fel, am o intrebare: “Cate email-uri, carora nu le-ai raspuns, nu necesita raspuns sau le-ai raspuns deja, mai ai in inbox?” Spune tare! Glumesc. Nu te pot auzi, dar daca ai mai mult de 0 (zero) ai prea multe. Intr-un articol viitor am sa-ti scriu mai multe despre utilizarea email-ului.

In incheiere, te invit sa iei aminte la mesajul lasat de un manager superior pentru cei care i-ar fi scris un email in timp ce el era in concediu:

“Acum sunt in vacanta. Acesta va dura doua saptamani. La intoarcere voi fi foarte ocupat cu o multime de intalniri importante, asa ca, din pacate, nu voi putea sa ma ocup de nici un email cel putin inca o saptamana. Daca ceea ce vrei sa-mi scrii este atat de important, ai putea sa ma suni in prima saptamana de dupa intoarcerea din concediu?”

La intoarcere, bizar, au fost foarte putine telefoane pe care le-a primit.

14

 

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: