12. Tu chiar asculti?

12. Tu chiar asculti?

12. Tu chiar asculti?

“Cand vorbesc oamenii, asculta pana la capat. Cei mai multi oameni nu asculta niciodata” – Ernest Hemingway

Cand cei care NU se ocupa de vanzari vorbesc despre abilitatile necesare unui vanzator, cel mai des aduc in discutie “darul vorbirii” si il aseaza in capul listei. In realitate, cea mai de pret abilitate pe care un om de vanzari o poate a avea este capacitatea de a asculta, de a intelege ceea ce vrea cu adevarat clientul. Doar ascultand un om de vanzari poate invata totul despre clientul sau, despre ceea ce-l motiveaza pe acesta, ce este important pentru el si care sunt nevoile lui.

Ca Manager de Vanzari iti pot folosi abilitatea de a asculta pentru a scoate tot ce este mai bun la oamenii din echipa ta, pentru a afla care sunt valorile lor, pentru a afla care este viziunea lor, foarte importanta pentru stabilirea strategiilor viitoare si, ascultandu-ti oamenii, ii vei face si pe ei sa te asculte. Totusi, atunci cand ii asculti pe altii te surprinzi facand unul dintre urmatoarele lucruri?

  1. Te gandesti ca stii exact cum se simte cel care iti vorbeste pentru ca acelasi lucru despre care iti povesteste ti s-a intamplat si tie
  2. Termini frazele incepute de cel cu care vorbesti
  3. Vorbesti peste interlocutor
  4. Il intrerupi pentru a-ti spune opinia sau pentru a adresa o intrebare
  5. Te gandesti la ce urmeaza sa spui in timp ce astepti sa termine fraza sau sa ia o pauza de respiratie.

S-a intamplat una dintre cele descrise mai sus in timp ce TU ii vorbeai cuiva? Cum te-ai simtit?

“Cei mai multi oameni nu asculta cu intentia de a intelege, asculta cu intentia de a raspunde” – Stephen Covey

Exista 4 niveluri diferite de ascultare si daca vrei sa creezi o relatie sanatoasa cu cei cu care vorbesti trebuie sa te gandesti sa imbunatatesti nivelul de ascultare.

15

Ce tip de ascultator esti?

  • La nivel cosmetic, porti conversatii politicoase, lipsite de importanta, faci small talk
  • La nivel conversational, esti interesat de ceea ce ai avea tu de castigat din discutie si este des intalnit in schimburile de informatii sau in momentele in care doi oameni abia s-au cunoscut. La acest nivel ascultam selectiv, doar ceea ce ne intereseaza.
  • La nivelul activ de ascultare asculti limbajul folosit de interlocutor pentru a descrie cum se simte intr-o anumita situatie si percepi fraze care descriu sentimentele celui care iti vorbeste: fericire, veselie, enervare, entuziasm, tristete, etc.
  • Atunci cand ajungi la nivelul profund de ascultare intelegi si mesajele transmise prin limbajul corpului, tonul vocii sau ritmul vorbirii. Pentru a ajunge la acest nivel TREBUIE sa opresti galagia din capul tau si sa-ti indrepti toata atentia catre cel care iti vorbeste si catre ce se intampla cu el in timp ce-ti vorbeste. Daca reusesti sa intelegi pe deplin toate emotiile sau trairile pe care le are in legatura cu subiectele discutate, vei reusi sa stabilesti relatii puternice cu interlocutorul tau, acesta simtindu-se incurajat sa investeasca incredere in comunicarea cu tine.

Folosirea fortei tacerii atunci cand asculti este o abilitate care ii face pe cei cu care vorbesti sa se simta apreciati si sa simta ca sunt ascultati cu adevarat. Pentru tine personal, incepe sa-ti asculti la nivel profund oamenii dragi, colegii de munca. Nu numai ca te vei surprinde pe tine, dar si ei vor incepe sa te priveasca altfel.

“Iata care este problema cu cei care chiar sunt buni ascultatori. Ei nu intervin in frazele tale, ajutandu-le sa le termini. Nici nu vorbesc peste tine, lasandu-te sa spui tot ce-ti trece prin minte, in orice fel ai vrea tu, fara sa dea sensul lor gandurilor tale. In schimb, ei asteapta, obligandu-te pe tine sa continui” – Sarah Dessen

16

One thought on “12. Tu chiar asculti?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: