13. Limbajul corpului

13. Limbajul corpului

13. Limbajul corpului

“Ai vorbit atat de tare incat nu am putut sa aud ce ai spus” – Ralph Waldo Emerson

Ca lider transmiti mereu mesaje catre oamenii cu care lucrezi, iar acestia decodeaza o multime de semnale pentru a verifica credibilitatea si autenticitatea mesajelor.

Cercetarile lui Albert Mehrabian despre mesajele verbale si non-verbale au aratat ca oamenii apreciaza sentimentele unei persoane cu care vorbesc bazandu-se pe regula 7-38-55 (7% din evaluare se bazeaza pe cuvintele folosite, 38% pe ton si 55% pe limbajul corpului). Deci, cuvintele sunt importante pentru ascultator, insa acesta le verifica autenticitatea sau veridicitatea, dand atentie tonului si limbajului corpului.

Daca vrei sa ii influentezi cu succes pe cei cu care vorbesti este necesar sa dai atentie limbajului trupului tau. PREZENTA, credibilitatea si impactul pe care le urmaresti sunt influentate puternic de acesta. Intr-un capitol trecut iti scriam despre Bill Clinton, un lider recunoscut unanim pentru prezenta sa impunatoare si pentru faptul ca reuseste sa-i faca pe cei cu care vorbeste sa simta ca sunt cei mai importanti oameni din intreaga lume.

Cum reuseste el asta? Limbajul corpului lui transmite mesaje pozitive, zambeste, mentine contactul vizual, asculta activ persoana cu care vorbeste (aproba din cap, inclina capul intr-o parte, se apleaca spre inainte, etc.). El strange mana interlocutorului cu fermitate si sta aproape de acesta (fara a-i invada spatiul intim) si, in felul acesta, ii descurajeaza pe cei din jur sa-i intrerupa. pare simplu si, pana la urma, sunt gesturi de bun simt.

Deci, tie de ce nu-ti iese? Destul de des vad oameni stand pe birouri in timp ce-si vorbesc, avand un ochi indreptat catre laptop, in asteptarea vreunui email, dand atentie telefonului pentru a raspunde la un apel sau pentru a transmite un mesaj. Vad oameni care, in timp ce vorbesc cu cineva, urmaresc cu privirea o alta persoana care trece pe acolo. Aud intreruperi, vad cum se iau diferite notite ceea ce il forteaza pe interlocutor sa vorbeasca cu crestetul celui caruia i se adreseaza.

Daca le faci si tu, este timpul sa afli ca mesajul pe care il transmiti catre interlocutor suna cam asa: “Te ascult, este destul de important ce discutam, dar, daca orice altceva mi-ar atrage atentia, n-as mai continua sa vorbim.” Evident ca, in cele mai multe cazuri, nu ai vrea sa transmiti un astfel de mesaj si, cand o faci, gandeste-te la cum te-ai simti tu daca cineva te-ar trata in acest fel. Te-ai simti apreciat si ca fiind cea mai importanta persoana din lume?

“Cateva clipiri, batai in masa, inghitiri in sec, rotiri si pivotari…limbajul corpului transmite ca trebuie sa fii repede in alta parte” – Edward R. Murrow

17

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: