4. Prezenta si credibilitate

4. Prezenta si credibilitate

4. Prezenta si credibilitate

“Oamenii sunt convinsi de ratiune, dar sunt miscati de emotie; liderul trebuie sa-i convinga si sa-i miste in egala masura.” – Richard M. Nixon

Una dintre calitatile asociate unui lider de succes este PREZENTA. Oamenii ii remarca pe acestia imediat ce intra intr-o incapere, au ceva al lor care te face sa-i asculti. Liderii cu PREZENTA sunt convingatori, influenti si genereaza loialitate la cei din jur.

Deci, cum fac asta? Ce este aceasta PREZENTA? Ai si tu aceasta calitate imateriala?

E greu sa pui degetul pe acele caracteristici ale celor care au acea aura speciala. Mai mult, liderii din aceasta serie, care au PREZENTA autentica, sunt foarte diferiti. Uneori nu sunt cei mai extrovertiti si nici macar cei mai creativi. Bill Clinton, spre exemplu, este un exemplu de lider cu PREZENTA si multi dintre cei cu care a interactionat vorbeau despre cum el reusea sa-i faca sa se simta cele mai importante persoane din incapere. El avea abilitatea de a face un om sa se simta special si sa creada ca lucrurile pe care le are de spus sunt cele mai importante lucruri din lume in momentul acela.

Martin Luther King avea un fel de a rosti cuvintele care te invaluia, te face sa simti ca sunt cuvintele tale.

Dincolo de prezenta publica a acestora si altor zeci si sute de lideri autentici, acest tip de lideri emana calm, ei se simt bine in pielea lor, sunt siguri pe ei. Ei sunt pasionati de ceea ce fac si ii captiveaza pe cei din jur tocmai prin entuziasmul si energia de care dau dovada.

Pasiunea lor este autentica si, mai mult decat orice, ei cred cu tarie in ceea ce spun, in obiectivele lor si in viziunea pe care o transmit. Simti ca nu sunt doar vorbe, ci iti demonstreaza prin fapte si atitudine. Ei reusesc sa implice orice audienta.

Poti invata sa-ti dezvolti PREZENTA?

Da, eu cred ca da.

Poti incepe prin a reflecta asupra propriilor tinte, care sunt lucrurile in care crezi si asupra a ceea ce este important pentru tine.

Spre exemplu, ca manager de vanzari cred cu tarie ca fiecare membru al echipei poate sa-si faca bine treaba, ca are abilitatile necesare gasirii de solutii pentru a face fata provocarilor aparute si ca isi doresc sa-si poata controla propriul destin. De asta au ales sa-si construiasca o cariera in vanzari. Rolul meu este acela de a-i sprijini sa-si atinga obiectivele si sa le reamintesc, in permanenta, tehnicile si instrumentele pe care le pot folosi pentru a cunoaste succesul. Cata vreme sunt relaxati si transmit catre client ceea ce este important pentru ei si o fac intr-un mod onest vor putea sa vanda orice, oricui. Stiu cu exactitate ce-mi doresc pentru echipa mea de vanzari si creez mediul propice pentru ca ei sa exceleze.

Nu poate fi vorba doar despre gandurile si dorintele tale, este necesar sa afli ce este important si pentru oamenii pe care vrei sa-i conduci. Cum se simt ei? Ce conteaza pentru ei? Care sunt valorile lor? Dupa cum ai vazut si in exemplul despre Bill Clinton, este necesar sa asculti activ atunci cand ceri parerea altora.

Oamenii iti vor impartasi pasiunea pe care o transmiti, dar trebuie sa le fie clar spre ce se indreapta aceasta pasiune a ta si cum ii poate afecta pe ei.

Gaseste raspunsurile

Gaseste raspunsurile

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: