5 metode simple pentru a face mai multe vânzări

 

5 metode simple pentru a face mai multe vânzări

5 metode simple pentru a face mai multe vânzări

Creşterea vânzărilor poate părea un proces complicat. De unde să încep? Cât o să mă coste? Acestea sunt doar 2 dintre întrebările pe care şi le pune un manager de vânzări şi în jurul cărora se învarte, nu de puţine ori, până se împotmoleşte de tot.

Vestea bună este că există 5 metode simple pe care le poţi implementa imediat în echipa ta şi care te vor ajuta să creşti vânzările fără să trebuiască să cheltui nici un leu pentru asta şi fără să implice un volum enorm de munca.

1. Pune clientul pe primul loc

Primul lucru pe care toată echipa ta de vânzări trebuie să-l facă este să aşeze clientul pe primul loc. Acest principiu trebuie aplicat nu doar noilor clienţi, celor pe care intenţionezi să-i câştigi în perioada următoare, ci şi celor care au cumpărat deja de la tine. De fidelizarea lor depinde dezvoltarea afacerii tale. Sigur, este minunat să aduci clienţi noi, dar, fără fidelizarea celor vechi, e puţin probabil să poţi ţine pasul cu piaţa şi cu concurenţa. Ajută-ţi echipa să înveţe cum să creeze satisfacţie pentru clienţii pe care îi ai deja. Cere-le să li se adreseze acestora pe nume, să-i informeze periodic despre posibilele oferte, să le ceara feedback permanent despre serviciile oferite şi să-i facă să se simtă  parteneri ai afacerii tale. Cu cât se vor simţi mai importanţi sau mai speciali, cu atât cresc şansele ca ei să continue să cumpere de la tine şi să te ajute să câştigi noi şi noi clienţi.

2. Scurteaza timpul in care faci vânzarea

Clienţii tăi sunt oameni ocupaţi (ca noi toţi), ceea ce înseamnă că îşi doresc să rezolve ceea ce au de rezolvat cât mai repede posibil. Tu poţi să îi ajuţi să-şi îndeplinească această dorinţă naturală, pregătindu-ţi oamenii din echipă să poată răspundă imediat la orice întrebare ar avea-o clienţii sau să poată rezolva imediat orice problemă ar putea apărea. De asemenea, este necesar să te îngrijeşti să aibă la ei toate materialele necesare, incluzând aici lista de preţuri, formularistica, fluturaşi, etc. Dacă nu pot sau nu ştiu să răspundă la o întrebare, pune la dispoziţia lor un număr de telefon la care să sune imediat pentru a putea primi răspunsul de care au nevoie. În general, cu cât vânzarea durează mai puţin, cu atât clientul este mai satisfăcut.

3. Scurtează timpul de aşteptare

Nimănui nu-i place să aştepte, indiferent dacă se află la restaurant, într-o cabină de probă a unui magazin de îmbrăcăminte sau in antecamera unui medic. Aşteptatul este asimilat pierderii de timp. Decât să fii vag în privinţa momentului în care clientul tău va fi servit, mai bine stabileşti câteva reguli clare în această privinţă. Una dintre regulile care te pot ajuta este aceea de a-ţi informa clienţii, concret, spunându-le exact o ora, o zi şi un loc când vor putea să primească produsele sau serviciile tale. Dacă eşti în retail, poţi folosi un panou pe care să fie înscris numarul de ordine al clientului (eventual numele lui) ce urmeazv să fie servit sau chiar o aplicaţie care să-l atenţioneze direct pe smartphone-ul lui când urmează să fie servit.

4. Încurajează eforturile de echipă

Membrii echipei tale de vânzări trebuie să fie capabili să lucreze împreună atunci când interesele clientului o cer. Atunci când ei sunt capabili să se sprijine între ei poţi să fii mai încrezător că vor putea oferi clienţilor servicii mult mai bune decât atunci când ai o echipă de individualităţi. Spre exemplu, în industria alimentaţiei publice, dacă ospătarii din sală nu se mulţumesc doar să-şi servească clienţii din zona lor, ci dau atenţie întregii săli pentru a descoperi dorinţele celorlalţi meseni, vei descoperi că nivelul de satisfacţie este mult mai ridicat, iar rata de revenire a clienţilor este mult mai mare decât în cazul restaurantelor în care acest sprijin între colegi nu există.

5. Mentine-ţi echipa de vânzări mulţumită

Niciun angajat nu va avea niciun chef să crească vânzările tale dacă el nu este mulţumit. Fă-le cunoscut în permanenţă colegilor tăi cât de importanţi sunt pentru tine şi spune-le cât de mult îi apreciezi. Când angajaţii simt că joacă un rol important în succesul afacerii este mult mai posibil să muncească din greu pentru creşterea vânzărilor. Înainte de a te gândi la tot felul de bonusuri financiare, gândeşte-te la câte poţi obţine fiind sincer cu ei si respectându-ţi întotdeauna promisiunile.

Încearcă oricare dintre cele 5 metode pe care ţi le-am descris, dezvoltă-le, găseşte-le noi întrebuinţări şi vei vedea, în doar câteva săptămâni, cum vânzările tale vor creşte mai mult decât te-ai fi aşteptat.

Idei îndrăzneţe şi decizii înţelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: