6. Influenta VALORILOR in leadership

6. Influenta VALORILOR in leadership

6. Influenta VALORILOR in leadership

“Nu este greu sa iei decizii cand stii caror valori te supui” – Roy Disney

In capitolele precedente am scris despre cat de important este sa stii cine esti, care iti sunt convingerile si despre cum, impartasind cu ceilalti toate acestea, sa ii convingi sa te urmeze. Oamenii sunt atrasi de cei care au aceleasi valori si care pot intelege cu usurinta provocarile sau situatiile pe care le au in fata. O legatura puternica se formeaza intre un individ care isi simte propriile valori aliniate cu ale celui care il conduce.

La Conventia Democratilor americani din 2012, Michelle Obama si-a concentrat discursul pe transmiterea valorilor pe care le impartaseste cu sotul sau si cum acestea au influentat filosofia lui Barack, ca lider.

Unul dintre principalele mesaje din discurs a fost cel care a subliniat factorii care l-au transformat pe Barack intr-un lider si de ce candideaza pentru inca 4 ani:

“Pentru Barack nu este important cat bani castigi, este important cum influentezi viata oamenilor din jurul tau”

In  timpul discursului Michelle a scos in evidenta importanta intelegerii valorilor care il vor conduce pe Barack:

“Ca presedinte, primesti tot felul de sfaturi din partea a tot felul de oameni. Dar, atunci cand trebuie sa iei o decizi, ca presedinte, tot ceea ce te ghideaza sunt valorile tale, viziunea pe care o ai si experientele de viata care te-au format asa cum esti astazi” (Intregul discurs, de aproape 25 de minute, il poti vedea pe YouTube https://www.youtube.com/watch?v=cvZ5nPFW5H8 . Merita.)

Este de urmarit cum Michelle face legatura intre ceea ce este important pentru ei, ca familie, si valorile celor carora se adreseaza. S-a dovedit stiintific ca oamenii vor vota pentru un candidat despre care cred ca le impartaseste valorile si asta putem folosi si in managementul echipelor de vanzari.

Sa poti transmite clar valorile personale si pe cele ale companiei este o abilitate cruciala pentru a-i convinge pe oameni sa se implice. Spre exemplu, vorbind despre valorile companiei in interviuri de angajare, ii transmiti candidatului care sunt acestea si il ajuti sa inteleaga daca se poate adapta lor. Studiile stiintifice arata ca atunci cand valorile sunt impartasite de forta de vanzari performanta creste deoarece angajatii investesc si emotii in ceea ce fac.

“Gaseste oameni care sa-ti impartaseasca valorile si vei cuceri lumea cu ei” – John Ratzenburger

Inainte de a incepe insa sa transmiti, asigura-te ca iti este foarte clar care sunt valorile cele mai profunde ale tale.

“Valorile nu sunt autobuze. Ele nu trebuie sa te duca undeva. Ele trebuie sa te defineasca.” – Jennifer Cruste

Intrebari

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: