8 modalitati de a ramane concentrat in timpul muncii

8 modalitati de a ramane concentrat in timpul muncii

8 modalitati de a ramane concentrat in timpul muncii

Productivitatea si concentrarea sunt doua elemente diferite, chiar daca sunt, evident, legate intre ele. Sunt o serie de factori importanti care influenteaza productivitatea, iar concentrarea este unul dintre ele. Poate fi dificil sa ramai concentrat atunci cand te confrunti cu forme constante de distragere – interne si externe. Si totusi, chiar si avand un moment de concentrare nu inseamna neaparat ca esti productiv.

Productivitatea este, daca vrei, imaginea de ansamblu. Daca vrei sa o intelegi pe deplin, este nevoie sa analizezi amanuntele. Concentrarea este aceea care afecteaza calitatea si eficienta muncii. Concentrarea te fereste de supra-incarcare. Iata cateva sugestii pentru a putea sa-ti pastreazi concentrarea la munca si sa-ti imbunatatesti productivitatea:

1. Dormi bine noaptea

Cei mai multi oameni care lucreaza, daca nu chiar toti, cunosc durerea trezirii de dimineata dupa o noapte grea. Aceasta situatie poate transforma productivitaeta ridicata intr-un obiectiv mult prea ambitios. Este esential sa ai parte de un program de somn bun si sa-ti programezi orele de culcare. In felu acesta iti vei reduce nivelul de stres, iti vei imbunatati memoria si iti vei creste productivitatea.

2. Mananca bine, mentine-te sanatos

Recunoaste, nu te poti concentra prea tare pe munca atunci cand simti foamea. Gandurile tale se concentreaza in special pe ce ai putea sa faci pentru a-ti umple stomacul. Aceeasi situatie este cand trebuie sa muncesti si esti bolnav. Iata de ce este important sa te hranesti corespunzator si sa iti ingrijesti sanatatea.

3. Prioritizeaza-ti sarcinile de lucru

Nu te poti concentra mereu asupra a ceea ce este cu adevarat important pentru ca, probabil, nu esti mereu sigur care iti sunt prioritatile. Asa ca, prioritizeaza-ti sarcinile in functie de obiectivul de atins. Poti folosi o tehnica simpla. Primul pas este sa creezi un checklist cu ceea ce trebuie facut. Apoi clasifici si aranjezi sarcinile de lucru in functie de nivelul lor de prioritate sau de insiruirea lor in timp. Exista si alte metode prin care poti prioritiza sarcinile de indeplinit. Le gasesti AICI.

4. Stabileste un termen limita

O problema cu care se confrunta unii oameni este ca totul se intampla la ei…ACUM. Pana la urma la toti este valabil asta, insa este posibil, ca in felul acesta, sa pierdem viziunea despre viitor. Timpul este cea mai pretioasa resursa a noastra si stim ca este greu de gasit, uneori. De aceea este important sa il gestionam inteligent si potrivit scopurilor noastre. Nu astepta pana in ultimul moment. Stabileste-ti atingerea obiectivelor mai devreme, nu chiar la limita. Sa presupunem ca trebuie sa inchei un proiect pana saptamana viitoare, joi. Recomandarea ar fi sa iti stabilesti termenul de finalizare pentru marti, astfel incat sa iti creezi o rezerva de timp necesara coborarii nivelului de stres.

5. Ia scurte pauze

Daca te blochezi, incearca sa iei o scurta pauza si sa-ti regasesti concentrarea. Pauza inseamna 30 de minute de somn, sa-ti faci ordine prin documente, sa-ti faci curat pe birou sau sa faci cateva exercitii fizice. Zilele de lucru lungi pot fi obositoare. Uneori, tot ce ai nevoie este sa-ti dai sansa de a mai elimina din presiune si de a te reapuca de lucru.

6. Evita distragerile

Uneori, se pare ca distragerile asteapta viclene, la fiecare cotitura. Vorbitul despre nimic este o practica destul de comuna in toate birourile. Cine poate sa refuze o evadare din munca printr-o discutie usoara cu colegii? Poate ca ar trebui sa te gandesti ca e vreme si pentru asta, dar… Alte distrageri sunt cauzate de telefoane, social media sau zgomot permanent. Elimina toate distragerile si incearca sa-ti intaresti obiceiul de a ramane concentrat pe ceea ce ai de facut.

7. Fa sport cu regularitate

Activitatea fizica este benefica atat pentru corp cat si pentru minte. Iti imbunatateste starea generala si iti creste nivelul de energie. Asa cum stim toti, la lucru este o presiune constanta. Creindu-ti propria rutina de exercitii fizice iti reduci nivelul de stres resimtit.

8. Creeaza-ti o lista

Lista este un instrument puternic. Totusi, poate deveni enervanta daca nu este organizata corespunzator si prioritizat continutul. Capitolele unei liste includ, de obicei, sarcini, evenimente si note care sa sprijine atingerea obiectivelor tale zilnic, saptamanal sau lunar. Fa liste care sa te ajute si nu pe care doar sa notezi ceva. Astfel vei putea deveni mai eficient in privinta pastrarii concentrarii.

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: