Cei 10 C din Comunicare

Cei 10 C din Comunicare

Cei 10 C din Comunicare

Cei 10 C din Comunicare te vor face sã te gândeşti la cât de des comunici cu oamenii de-a lungul unei zile. Scrii email-uri, participi la conferinţe, întocmeşti rapoarte, dezbaţi diferite subiecte cu colegii şi lista poate continua. E posibil ca o întreagă zi să ne-o petrecem comunicând. Aşa că, ce ai zice dacă această activitate ai face-o extrem de productivă?

Îţi propun 10 C – uri pe care să le verifici şi de care să ţii cont în comunicare. Articolul acesta îţi va oferi un checklist care te va sprijini ca întâlnirile, emailurile, convorbirile telefonice, rapoartele sau prezentările tale să fie bine structurate, iar audienţa ta să primească exact mesajul pe care ţi-l doreşti.

 

Să începem cu cei 10 C:

1. Clar

2. Concis

3. Concret

4. Corect

5. Coerent

6. Complet

7. Curtenitor

8. Credibil

9. Creativ

10. Consecvent

Acum, să le analizăm pe rând, utilizând şi câteva exemple.

 

1. CLAR

Atunci când scrii cuiva sau vorbeşti cu cineva, fii clar în privinţa mesajului tău. Care este motivul pentru care vreau să comunic cu persoana aceasta? Dacă răspunsul la această întrebare nu îţi este clar, e foarte posibil ca şi celuilalt să-i fie la fel de neclar.

Pentru a obţine claritate, încearcă să reduci la minim numărul de idei din fiecare propoziţie. Asigură-te că este uşor pentru destinatarul mesajului tău să înţeleagă ce vrei să-i transmiţi. N-ar trebui să existe loc de presupuneri sau să fie necesar să citească “printre rânduri” ce ai vrut tu să-i spui.

Exemplu negativ

“Salut Mihai,

Am vrut să-ţi scriu acest mesaj scurt despre Daniel, colegul care lucrează în departamentul tău. Este un tip super şi aş vrea să vorbim mai multe despre el când vom avea timp.

Cu stimă,

Sergiu”

Despre ce este vorba în email-ul acesta? Păi, nu prea înţeleg. Întâi, dacă sunt mai mulţi Danieli în departamentul lui Mihai, acesta nu va şti despre care Daniel este vorba în mesajul lui Sergiu.

Apoi, ce face, specific, Daniel atât de bine? Nici asta nu înţeleg. Informaţia este atât de vagă încăt Mihai va fi nevoit să scrie un mesaj prin care să ceară mai multe informaţii.

În sfârşit, care este scopul acestui email? Sergiu vrea doar să “bârfească” cu Mihai despre Daniel sau are un scop mai exact? Nu este definit un scop clar al acestui mesaj şi de aici apare confuzia.

Exemplu pozitiv

“Salut Mihai,

Am vrut să-ţi scriu acest mesaj scurt despre Daniel Vătuiu, colegul care lucrează în departamentul tău. În ultimele săptămâni a ajutat departamentul IT să îşi îndeplinească obiectivele la timp, sacrificându-şi propriul timp liber.

În perioada următoare, avem câteva proiecte importante de dus la îndeplinire şi cunoştinţele lui Daniel ne-ar fi de mare folos. Am putea să îi cerem ajutorul pentru proiectele noastre?

Mi-ar plăcea să ne întâlnim şi să discutăm despre asta. Când este cel mai potrivit să te sun pentru a discuta?

Cu stimă,

Sergiu”

            Acest tip de mesaj este mult mai clar pentru că destinatarul are destule informaţii pe care să le aibă în vedere atunci când decide cum să acţioneze.

 

2. CONCIS

Atunci când eşti concis în comunicare, rămâi la obiect. Audienţa ta nu vrea să citească sau să asculte 6 fraze atunci când mesajul tău poate fi transmis în doar 3.

  • Ai în exprimare adjective sau “cuvinte de umplutură” pe care le poţi elimina? Poţi să elimini cuvinte precum: spre exemplu…, vezi tu…, un fel de…, bineînţeles că…, practic…, pur şi simplu…, vreau să spun că…
  • Ai fraze de care te poţi lipsi în exprimare?
  • Repeţi aceeaşi temă de câteva ori, în moduri diferite?

Exemplu negativ

“Salut Mircea,

Aş vrea să ne punem de acord asupra campaniei de email marketing pe care am cam creionat-o joia trecută. Chiar cred că publicul nostru ţintă va dori neapărat să vadă acolo care au fost acţiunile filantropice ale companiei noastre. Cred că ar avea un impact mare şi ca vom rămâne în mintea lor mai mult decât dacă am folosi fraze de vânzări.

Spre exemplu, dacă vorbim despre eforturile noastre de a ne dezvolta durabil şi despre acţiunile de caritate pe care le-am întreprins în şcolile din oraş, atunci publicul nostru ţintă ne va ţine minte mai mult timp. Impactul va fi mai mare.

Ce crezi despre asta?

Ioana”

Mesajul este prea lung! Sunt repetări de cuvinte şi o mulţime de alte cuvinte de umplutură.

Exemplu pozitiv

“Salut Mircea,

Vreau să avem o scurtă discuţie despre campania de email marketing pe care am analizat-o joia trecută. Piata noastră ţintă ar vrea să ştie mai multe despre campaniile noastre caritabile şi în special despre eforturile noastre pentru o dezvoltare durabilă şi despre cum ajutăm şcolile din localitate.

Acestea vor avea un impact mult mai mare şi vor rămâne în mintea lor mult mai mult decât un slogan.

Ce zici?

Ioana”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: