Cei 10 C din Comunicare

3. CONCRET

Când mesajul tău este concret, audienţa ta ştie cu exactitate ce ai vrut să transmiţi. Dai detalii (dar nu prea multe), relatezi fapte şi rămâi “la subiect”. Mesajul tau este puternic.

Exemplu negativ

Să analizăm acest mesaj publicitar:

“Lunchbox Wizard îţi salvează timp în fiecare zi”

Hmm… probabil că un astfel de mesaj nu vinde prea multe produse. Nu are nimic care să te emoţioneze, să te facă să trăieşti şi nimic care să vorbească publicului despre motivaţii. Acest mesaj nu este suficient de concret încât să creeze o acţiune.

Exemplu pozitiv

“Cât timp consumi zilnic cu împachetarea mâncării pentru copii? Prea mult. Ajunge. Doar ia Launchbox Wizard din frigider în fiecare zi, oferă-le copiilor tăi o gustare sănătoasă şi câştigă timp pentru a te juca cu ei!”

Această variantă este mai bună deoarece te face să îţi imaginezi cum va fi după ce vei cumpăra produsul. Viitorii clienţi se pot “vedea” petrecând timp cu copiii şi oare ce părinte nu deplânge lipsa acestui timp? Menţionând că produsul poate fi luat din frigider, mesajul explică şi elementele practice ale produsului. Mesajul a devenit “viu” folosind aceste detalii.

 

4. CORECT

Mesajul tău corect “îmbracă” întreaga audienţă. O comunicare corectă te scuteşte de neînţelegeri.

  • Termenii tehnici pe care îi foloseşti se potrivesc nivelului de educaţie sau cunoştinţe ale audienţei?
  • Ai verificat textele pentru a nu exista greşeli gramaticale?
  • Toate numele şi titlurile sunt scrise corect?

Exemplu negativ

“Salut Daniel,

Mulţumesc frumos pentru că ţi-ai făcut timp pentru mine la prânz! Mi-a făcut plăcere să conservăm şi sunt optimist în privinţa derulării proiectului. Sunt convins că cele 2 săptămâni pe caer le mai avem la dispoziţie sunt suficiente pentru a termina ce avem de făcut.

Mulţumesc şi aştept cu nerăbdare să ne revedem!

Cu drag,

Ioan”

Dacă citeşti mesajul repede s-ar putea să nu observi micile erori, dar la o a doua lectură le poţi descoperi. Le-ai găsit?

Prima eroare este aceea că e scris conservat în loc de conversat. Aceasta este o eroare destul de des întâlnită, mai ales la cei care scriu repede. Cealaltă eroare este că e scris “pe caer le mai avem de făcut” în loc de “pe care le mai avem de făcut”.

Erorile pot apărea în orice text (poate vei găsi câteva şi în textul acestui articol) şi de aceea este important să verifici temeinic ce ai scris.

 

5. COERENT

Când comunicarea ta este coerentă, este logică. Toate punctele sunt legate între ele şi relevante pentru subiect iar fluenţa lecturii este asigurată.

Exemplu negativ

“Tania,

Îţi scriu acest mesaj scurt despre raportul pe care l-ai terminat săptămâna trecută. I l-am dat imediat Mihaelei ca să-l corecteze şi ea deja a făcut asta. Când i l-am dat a insitat să-ţi amintesc despre şedinţa echipei noastre care s-a mutat vineri. O să vorbim atunci despre noul ghid al angajaţilor.

Mulţumesc,

Mirela”

E simplu de observat că subiectul mesajului nu este foarte clar. Ce a făcut Mihaela cu raportul Taniei? Se face referire la corectarea lui, dar apoi se discută despre cu totul şi cu totul despre altceva.

Exemplu pozitiv

“Bună Tania,

Îţi scriu despre raportul pe care l-ai terminat săptămâna trecută. I l-am transmis Mihaelei pentru a-l corecta şi ea mi-a spus că vrea să faci modificări. Îţi va transmite un email detaliat în această după-amiază.

Mulţumesc.

Mirela”

Vreau să observi că în acest exemplu nu se face referire la şedinţa de vineri pentru că despre acest subiect este nevoie de un email separat. În felul acesta, Tania poate să şteargă emailul primit de la Mihaela imediat ce face modificările cerute şi păstrează email-ul care are ca subiect şedinţa. Fiecare email trebuie să aibă un singur subiect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: