Cei 10 C din Comunicare

6. COMPLET

Într-un mesaj complet audienţa găseşte tot ce are nevoie pentru a fi informată şi, dacă este necesar, poate trece direct la acţiune.

  • Dacă mesajul tău include o cerinţă de a acţionăm cumva destinatarii ştiu cu exactitate ce te aştepţi să facă?
  • Ai inclus în mesaj toate detaliile necesare – nume, date, ore, locuri, etc. ?

Exemplu negativ

“Salut colegi,

Vreau doar să vă reamintesc tuturor despre întâlnirea pe care o avem mâine.

Ne vedem acolo,

Cosmin”

E evident de ce acest mesaj nu este complet. Ce întâlnire? Când este? Unde? Cosmin a uitat să ofere colegilor toate informaţiile necesare.

Exemplu pozitiv

“Salut colegi,

Vă reamintesc de întâlnirea de mâine despre politica de personal. Întâlnirea va fi la ora 10:00, în sala de conferinţe de la etajul 2. Vă rog să mă anunţaţi dacă nu puteţi veni.

Ne vedem acolo,

Cosmin”

 

7. CURTENITOR

Când eşti curtenitor, arăţi prietenie destinatarilor. Elimină insultele ascunse sau tonul pasiv-agresiv. Fiind curtenitor, demonstrezi că ai în minte punctul de vedere al destinatarului şi empatizezi cu nevoile lui.

Exemplu negativ

“Rareş,

Vreau să te anunţ că nu-mi place cum sunt monopolizate discuţiile de către echipa ta la fiecare şedinţă săptămânală. Am o mulţime de proiecte şi am nevoie să le discut despre progresul făcut şi cu echipa mea. Până acum, din cauza echipei tale, nu am putut face asta. Vrei să te asiguri că se va găsi timp şi pentru mine şi echipa mea începând de săptămâna viitoare?

Merci,

Filip”

Pai, nu prea e curtenitor. Astfel de mesaje pot declanşa dispute interminabile în birou. În plus, e puţin probabil ca mesajul să rezolve ceva, eventual va crea resentimente. Puţină curtoazie adăugată mesajului poate avea efecte mult mai benefice.

Exemplu pozitiv

“Salut Rareş,

Vreau să-ţi cer o favoare. În timpul şedinţelor săptămânale, echipa ta se descurcă admirabil în a discuta despre evoluţia proiectelor în care este implicată. Însă, aceasta consuma şi o parte din timpul necesar echipei mele de a-şi prezenta evoluţiile. Aş aprecia enorm dacă ai putea să acorzi ceva mai mult timp echipei mele pentru a putea să dea toate detaliile necesare.

Mulţumesc frumos şi te rog să mă anunţi dacă pot să fac ceva pentru tine.

Toate cele bune,

Filip”

E o mare diferenţă. Acest email este curtenitor şi prietenos şi nu va crea resentimente prin întreg biroul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: