Cei 10 C din Comunicare

8. Credibil

Câte puncte de credibilitate îţi aduce mesajul tău. Această calitate a mesajului îţi este folositoare în special dacă te adresezi unei audienţe care nu te cunoaşte prea bine.

Exemplu negativ

“Bună Bogdan,

Poate că nu am făcut eu atât de multe vânzări ca tine, însă părerea mea este că mai bine construieşti o strategie de vânzare în 2 paşi. În primul vezi despre ce este vorba şi în al doilea închei afacerea.

Aşa mi se pare că este mai potrivit.

Te salut,

Viorel”

De ce vorbeşte Viorel despre modul potrivit de a vinde când se poziţionează, din start, ca fiind lipsit de experienţă? Cum vrea să-l convingă Viorel pe Bogdan să-şi schimbe modul de a vinde când foloseşte cuvinte care nu atestă experienţa în domeniu?

Exemplu Pozitiv

“Salut Bogdan,

Am analizat cele 30 de întâlniri de vânzare pe care le-am făcut luna asta şi am observat că am încheiat contracte în special atunci când am abordat clientul în 2 întâlniri.

Am folosit prima întâlnire pentru a identifica nevoile clientului şi pe cea de-a doua pentru a-i prezenta soluţia. În 15 dintre întâlniri am folosit metoda aceasta, iar în alte 15 am folosit metoda utilizată de tine, aceea de a încerca să fac vânzarea într-o singură întâlnire. Aplicând metoda pe care ţi-o propun, am încheiat 8 contracte, aplicând-o pe cealaltă, am încheiat 3 contracte.

Îţi propun să o experimentezi şi tu şi să analizăm împreună rezultatele după ce o utilizezi de 15 ori.

Cu stimă,

Viorel”

Ce zici, o astfel de exprimare creşte credibilitatea lui Viorel?

 

9. Creativ

Gândeşte-te la modul în care “îmbraci” mesajul tău. Creativitate îţi dă posibilitatea să exprimi frumos ceea ce vrei să transmiţi.

Exemplu Negativ

“Bună ziua,

Vreau să vă anunţ că noul produs, 1612, a fost lansat. Caracteristicile constructive ale acestui nou produs ne vor aduce vânzări cu 20% mai mari. Asta ne poate aduce fiecăruia dintre noi comisioane cu 15% mai mari.

Vă doresc succes.”

Uau… cât de frumos!

Exemplu pozitiv

“Bună ziua,

Vreau să vă întreb cum vă gândiţi să vă petreceţi concediul de vară? Vreau să vă faceţi un plan care să aibă în vedere o creştere a veniturilor voastre de minim 15%.

Ştiu că noul produs, 1612, lansat chiar astăzi, ne va asigura o creştere a vânzărilor de minim 20%, ceea ce ne face să uităm de grija banilor de care avem nevoie pentru concediu.

Succes tuturor şi concedii plăcute.”

O pată mică de culoare face ca mesajul să fie perceput într-un mod pozitiv şi să transforme o comunicare seacă într-un motiv de discuţie şi prilej de visare.

 

10. Consecvent

Foloseşte cu consecvenţă regulile de mai sus, adaptându-le situaţiilor în care te găseşti. Chiar dacă cele mai multe exemple par a fi legate de comunicarea scrisă, te asigur că le poţi folosi cu succes în toate tipurile de comunicare.

 

Idei indrãznete si decizii întelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: