Cum sa muncesti mai repede si mai eficient?

Cum sa muncesti mai repede si mai eficient?

Cum sa muncesti mai repede si mai eficient?

Vrei sa muncesti mai repede si mai eficient! Da, dar poate parea imposibil atunci cand to-do list –ul tau este mai lung decat antebratul. Vestea buna este ca, deseori, metodele pe care le folosim in munca nu sunt chiar cele mai productive din lume.

Iti propun un ghid cu 10 sfaturi care sa te ajute sa muncesti mai repede si mai eficient.

1. Evita multitasking-ul

Cu toate ca un numar mic de oameni sunt excelenti in a se descurca cu multitasking-ul, noi, ceilalti, pierdem eficienta muncii atunci cand trebuie sa facem fata mai multor activitati in acelasi timp. Ocupandu-te de 2 activitati in acelasi timp, creste riscul sa faci mici greseli. Daca te vei concentra pe o singura sarcina si abia dupa ce o termini vei trece la urmatoarea, vei constata ca vei face o treaba mai buna in aceeasi unitate de timp, daca nu chiar mai repede.

2. Opreste tehnologia de care nu ai nevoie

Tehnologia este o parte importanta a zilei de munca a omului modern, dar poate fi si o cauza de mari intarzieri. Care este momentul zilei cand esti cel mai productiv? Indiferent cand ar fi momentul acela, programeaza-ti cel putin 2 ore in care sa-ti dai telefonul pe silentios si sa elimini notificarile email.

Poti sa suni inapoi sau sa raspunzi la email-uri imediat ce ti-ai terminat treaba, dar, in timp ce muncesti, concentreaza-te pe ceea ce ai de facut.

3. Inchide sa in timp ce muncesti

Multe companii au o „politica a usilor deschise” la birou. Totusi, daca vrei sa termini mai repede ce ai de facut, inchide usa pentru cateva ore in timpul zilei. Itreruperile se vor produce mai des daca usa este deschisa, asa ca elimina aceasta posibilitate daca vrei sa ai o zi super-productiva.

4. Creeaza-ti o structura personalizata

Cei mai multi oameni muncesc mai repede si mai eficient daca au o structura. Sa tii cont de faptul ca toti suntem diferiti; ceea ce functioneaza pentru mine s-ar putea sa nu functioneze pentru tine si invers. Gandeste-te cand ai cea mai mare productivitate si organizeaza-ti programul in jurul acelei perioade. Sa nu uiti sa iti planifici momente in care sa raspunzi la telefoanele primite, la email-uri, alocandu-le un moment special. Cei mai multi fac asta in tot timpul zilei si asta scade eficienta.

5. Stabileste un termen de finalizare

Daca stii ca vei pleca de la birou la ora 6:00, croieste-ti ziua astfel incat sa termini tot ce ai de facut pana atunci. Stiind ca ai un termen clar de finalizare, vei prioritiza activitatile mai bine si vei face fata mai usor intarzierilor.

6. Pauze prestabilite

Pauzele scurte te vor ajuta sa ramai concentrat pe ceea ce ai de facut. Daca nu ti le programezi, vei lua pauze prea lungi sau nu vei lua pauze deloc, ceea ce va mari nivelul de stres sau vei ajunge sa lucrezi de mantuiala. Incearca sa-ti petreci pauzele productiv – fa cateva exercitii fizice, bea un ceai sau apa in loc sa vezi ce mai e pe Facebook.

7. Tine minte ca unele sarcini sunt mai importante decat altele

Multi simtim ca depunem prea mult efort cu sarcini lipsite de sens. In consecinta trebuie sa prioritizezi corect si sa decizi care sunt sarcinile cu adevarat importante si care sunt cele de care poti scap afara nici un fel de consecinta negativa.

Daca poti rezolva ceva in 10 minute, nu are nici un sens sa-ti petreci jumatate de ora cu acea activitate doar pentru ca vrei tu sa fie extraordinar facuta.

8. Stabileste o ora clara de culcare si respecta programul

La fel ca si programul de lucru, programul de somn te ajuta sa muncesti mai repede si mai eficient. Evident ca vei munci mai bine dupa o noapte de somn bun, asa ca ai grija de timpul tau de odihna.

9. Pastreaza-ti biroul si calculatorul curate si fara dezordine

Cu cat este mai putina dezordine, cu atat mai putin stres vei acumula. Pastreaza-ti biroul curat, la fel ca si desktop-ul calculatorului, si vei gasi mult mai usor ceea ce cauti, iti vor fi la indemana si nu-ti vor consuma timp pretios. In plus, mintea ta poate ramane concentrata pe ceea ce ai de facut.

10. Asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie

Palnificarea si strangerea logisticii necesare indeplinirii sarcinii de lucru te ajuta sa muncesti mai repede si sa faci economie de timp. Inainte de a incepe munca, asigura-te ca laptop-ul sau telefonul sunt incarcate si ca tot echipamentul de care ai nevoie este pe langa tine. Ascutirea creioanelor sau incarcarea telefoanelor creeaza un stres inutil si capacitatea ta de concentrare poate scadea.

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: