Prima impresie conteaza. Fa-o memorabila

Prima impresiePrima impresie conteaza enorm. Sa fii capabil sa inchizi o vanzare este o importanta abilitate atat pentru tine cat si pentru afacerea ta, iar asta poate depinde de prima impresie pe care o lasi. Veniturile obtinute te ajuta sa castigi increderea investitorilor (daca ai asa ceva) iar abilitatea mai sus amintita, adusa la perfectiune, te ajuta sa obtii veniturile, vanzandu-ti produsele. In timp ce generarea de prospecti este importanta, n-are nici un sens sa generezi prospecti daca nu esti capabil sa inchei vanzari cu acestia.

Din pacate, sunt destul de multi vanzatori care esueaza in vanzari din cauza unei prime impresii proaste. Daca vrei sa inchei o noua vanzare trebuie sa fii capabil sa castigi increderea clientului tau. Lasand o prima impresie spectaculoasa, ai facut primul pas catre aceasta. Iata 4 reguli pe care vreau sa le ai in minte pentru a putea sa pornesti cu dreptul la urmatoarea ta intalnire cu un client.

1.Imbraca-te potrivit 

Aceasta este o greseala comuna a multor vanzatori. Uneori, imediat dupa ce ti-ai strans mana cu clientul tau, iti dai seama ca este ceva in neregula. Daca, la birou, nu dai mare importanta hainelor pe care le porti, trebuie sa te asiguri ca te-ai imbracat potrivit atunci cand te intalnesti cu un client. Vrei sa fii luat in serios de client si, de asemena, vrei sa-i arati ca-l respecti. Gandeste-te la cum vrei sa te imbraci, privind lucrurile din perspectiva lui. Atunci cand clientul tau te priveste pentru prima data mintea lui deja emite judecati de valoare. Este aceasta persoana atat de serioasa incat sa am incredere in ea ca sa-i dau banii mei? Pare aceasta persoana responsabila? Intotdeauna este mai potrivit sa fii prea bine imbracat decat prea prost imbracat. Atunci cand esti imbracat la patru ace cresc sansele sa fii luat in serios de catre client si sa inchei mai usor vanzarea.

2.Zambeste

Un zambet larg afisat la prima intalnire are un impact profund si pe termen lung. Deseori, vanzatorii sunt agitati inaintea primelor cateva intalniri de vanzare. Aceasta agitatie afecteaza capacitatea de a gandi pozitiv si…la revedere zambet. Cand te intalnesti pentru prima data cu un client, este important sa-l faci sa se simta confortabil. Cel mai simplu mijloc prin care poti face asta este sa te folosesti de expresiile faciale. Se spune ca zambetul este contagios si date stiintifice arata ca zambetul iti ridica moralul. Cand reusesti sa-i induci clientului tau o stare pozitiva, vanzarea este mai usor de facut.

3.Nu intra direct in subiect

O greseala frecventa pe care o intalnesc este aceea ca vanzatorul intra prea abrupt in subiect. I-ai privit la lucru pe performerii in vanzari? Vei observa ca ei sunt experti in ceea ce numim small talk. Ei se imprietenesc cu clientii lor si gasesc subiecte de interes cu acestia si in afara relatiei de afaceri. Astfel, dupa ce stabilesc o relatie cordial cu clientii, usureaza tranzitia catre vanzarea efectiva.

4.Fa-ti timp sa intelegi exact problema 

O strategie pe care o aplic si pe care o vad aplicata in multe intalniri de vanzare este aceea de a lua notite detaliate. In felul acesta ma asigur ca am inteles toate aspectele importante ale problemei expuse de clientul meu. Aceasta atitudine ii transmite clientului meu ca sunt mai concentrat pe a-l asculta decat pe a-i vorbi despre cat de minunat sunt eu sau produsul meu. De asemenea, notitele ma ajuta sa inteleg exact daca solutia mea raspunde nevoii clientului meu si daca ii rezolva problema acestuia.

Cand te afli intr-o intalnire de vanzare amana momentul prezentarilor de servicii sau produse pana dupa ce ai inteles pe deplin punctual de vedere al clientului tau. Cand ai inteles problema iti poti croi prezentarea pentru a imbraca perfect nevoia clientului tau.

Clientii nu cumpara produse, ei cumpara solutii.

Idei indraznete si decizii intelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: