Tu ai timp să fii fericit? Vrei să ai?

Tu ai timp să fii fericit? Vrei să ai?

Tu ai timp să fii fericit? Vrei să ai?

Să începem cu o evaluare a momentului în care te afli acum. Răspunde la afirmaţiile de mai jos, acordându-le un punctaj de la 1 la 5, unde 1 înseamnă că afirmaţia se aplică cel mai rar si 5 că afirmaţia ţi se aplică cel mai des.

Secţiunea I

____ 1. Folosesc stabilirea de obiective pentru a şti căror activităţi să le dedic timp

____ 2. Fac faţă termenelor limită şi provocărilor fără stres

____ 3. Verific cu superiorii ierarhici care sunt priorităţile

____ 4. Mă gândesc cât de valoros va fi rezultatul acţiunilor mele înainte de a mă apuca de lucru

http://cristiantoaxen.ro/importanta-time-management-ului/

Secţiunea II

____ 1. Abordez sarcinile care sunt cele mai importante pentru atingerea scopului

____ 2. Sunt conştient de cât timp dedic fiecărei activităţi

____ 3. Sunt conştient de valoarea fiecărei sarcini îndeplinite

____ 4. Prioritizez fiecare nouă îndatorire sau sarcină de lucru în funcţie de cât de importantă este pentru mine

____ 5. Prioritizez zilnic lista sarcinilor de îndeplinit

http://cristiantoaxen.ro/importanta-time-management-ului/

Secţiunea III

____ 1. Previn şi gestionez întreruperile apărute în timpul zilei

____2. Rămân concentrat pe activităţile importante

____ 3. Duc la bun sfârşit toate activităţile în timpul orelor de lucru şi nu iau de lucru acasă

http://cristiantoaxen.ro/importanta-time-management-ului/

Secţiunea IV

____ 1. Îndeplinesc sarcinile înainte ca ele să ajungă la scadenţă

____ 2. Nu am nevoie de timp suplimentar pentru a-mi îndeplini îndatoririle

____ 3. Respect programul făcut pentru a îndeplini sarcinile pe care mi le-am propus

http://cristiantoaxen.ro/importanta-time-management-ului/

Secţiunea V

____ 1. Programez timp suplimentar pentru programare şi planificare

____ 2. Planific timp pentru eventualele evenimente neprevăzute

____ 3. Planific pauzele din timpul zilei de lucru

Descarca evaluarea de aici:

Acum, te invit să aduni punctajele acordate afirmaţiilor de mai sus, secţiune cu secţiune. Fă media aritmetică a punctajelor fiecărei secţiuni. Acum ordonează punctajele acestor secţiuni în ordine crescătoare. Spre exemplu, rezultatele ar putea arăta în felul acesta:

Secţiunea II – 2,4

Secţiunea IV – 2,8

Secţiunea I – 3,2

Secţiunea V – 3,5

Secţiunea III – 3,7

Fiecăreia dintre aceste secţiuni îi corespunde o abilitate de management al timpului specifică. Astfel:

Secţiunea I – Stabilirea de obiective

Secţiunea II – Prioritizare

Secţiunea III – Managementul întreruperilor

Secţiunea IV – Amânarea

Secţiunea V – Programarea

http://cristiantoaxen.ro/importanta-time-management-ului/

Dacă mă întorc la punctajele de mai sus, folosite ca exemplu, pot să observ că zona cea mai slabă a managementului timpului este cea din Secţiunea II sau a Prioritizării. În felul acesta ştiu că de aici trebuie să încep, înainte de a-mi îndrepta atenţia către celelalte abilităţi, cum ar fi Secţiunea IV sau Amânarea. Ar fi greşit să consider că dacă am cel mai mare punctaj la Managementul Întreruperilor nu mai este nimic de făcut în această direcţie, că totul este perfect. Fiecare capitol al acestei cărţi îţi va oferi sfaturi despre cum să-ţi îmbunătăţeşti fiecare dintre aceste abilităţi, indiferent de stadiul în care te găseşti în acest moment.

Idei indrăzneţe şi decizii inţelepte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Importanta Time Management-ului
time-management
În zilele noastre, timpul a devenit o resursă greu de găsit. Petrecem timp tranzitând spaţiul numit generic muncă, îndeplinind diferite sarcini necesare menţinerii sau dezvoltării carierei, apoi ni-l dedicăm activităţilor casnice sau private. Există un principiu cunoscut sub numele de Principiul lui Pareto sau regula 80:20. Acest principiu spune că 80% din ceea ce realizăm într-o zi este produs cu 20% din efortul depus. Restul de 80% din efort generează diferenţa de 20% din rezultate.
%d bloggers like this: